Forum www.opiekunczowychowawcza.fora.pl Strona Główna www.opiekunczowychowawcza.fora.pl
już IV semestr ;DD
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Obrona

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.opiekunczowychowawcza.fora.pl Strona Główna -> O UCZELNI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janulka
Administrator



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:44, 07 Paź 2010    Temat postu: Obrona

Takie pytania znajduja sie na stronie naszej szkoły może to sie jakoś przydac chociaż by do spr jak wyglądaja takie pytania na obronie Wink
Ja sie przeraziłam troszeczkę :/


1. Wymiar organiczny, psychologiczny i społeczny niepełnosprawności.

2. Niepełnosprawność w świetle poglądów Światowej Organizacji Zdrowia.

3. Rodzaje oddziaływań rewalidacyjnych.

4. Ewolucja poglądów dotyczących edukacji i terapii dzieci z niepełnosprawnością

5. Składowe procesu rehabilitacji

6. Związki i zależności w procesie rehabilitacji.

7. Model procesu rehabilitacji.

8. Diagnoza w działaniach edukacyjno-rewalidacyjnych.

9. Procedura tworzenia Indywidualnego Programu Edukacyjno -Terapeutycznego

10. Rola operacjonalizacji celów edukacyjno-terapeutycznych.

11. Ocena i ewaluacja oraz kontrola i monitorowanie w działaniach rewalidacyjnych.

12. Zasady pracy rewalidacyjnej.

13. Elementy Indywidualnego Programu Edukacyjno - Terapeutycznego.

14. Cele edukacyjne a cele rewalidacyjne.

15. Rewalidacja a normalizacja.

16. Cele i zadania kształcenia integracyjnego.

17. Istota i cel społecznej integracji osób niepełnosprawnych.

18. Zadania nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej.

19. Zadania nauczyciela wiodącego w klasie integracyjnej.

20. Dziecko z niepełnosprawnością w klasie integracyjnej – możliwości i bariery.

21. Zasady nauczania uczniów z niepełnosprawnością.

22. Metody nauczania uczniów o specjalnych potrzebach integracyjnych.

23. Komunikacja alternatywna i wspomagana w edukacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

24. Metoda behawioralna jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych

25. Metoda integracji sensorycznej jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

26. Metoda stymulacji polisensorycznej jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

27. Metoda Domana jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

28. Metoda Kinezjologii Edukacyjnej jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

29. Metoda M. i Ch. Knillów jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

30. Metoda Veroniki Sherborne jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Wydział Pedagogiki – pytania ogólne

1. Miejsce pedagogiki społecznej w strukturze nauk pedagogicznych. Przedmiot i zadania pedagogiki społecznej.

2. Bezrobocie w epoce ponowoczesnej jako problem pedagogiki społecznej.

3. Etapy rozwoju pedagogiki społecznej w Europie i w Polsce.

4. Agresja i nietolerancja jako mechanizmy zagrożenia ładu społecznego.

5. Bezdomność-obraz zjawiska i populacji ludzi bezdomnych jako problem współczesnej pedagogiki społecznej.

6. Wymień pedagogów społecznych, omów działalność pedagogiczną jednego z nich .

7. Wielowymiarowa geneza zaburzeń przystosowania społecznego – wprowadzenie do problemu pedagogiki społecznej.

8. Pojęcie socjalizacji. Socjalizacja pierwotna i socjalizacja wtórna.

9. Wąskie i szerokie pojęcie wychowania.

10. Współzależność rozwoju i wychowania.

11. Pojęcie nauczania, uczenia się i kształcenia.

12. Współczesne koncepcje doboru treści nauczania (strukturalizm, progresywizm i nauczania problemowe).

13. Określ charakter teorii wychowania jako nauki.

14. Jak należy rozumieć termin „wychowanie”. Porównaj pojęcie socjalizacji z wychowaniem.

15. Wymień i scharakteryzuj podstawowe cechy procesu wychowania.

16. Wymień dziedziny wychowania, omów istotę i zakres wychowania moralnego.

17. Wychowanie estetyczne a wychowanie przez sztukę.

18. Cele i zasady wychowania i ich uwarunkowania.

19. Warunki skuteczności nagród i kar w wychowaniu.

20. Pojęcie i rodzaje diagnozy rozwiniętej oraz typy diagnoz szczegółowych.

21. Błędy diagnostyczne.

22. Omów diagnozę poprawną oraz dlaczego w procesie socjalizacji i wychowania mówi się o diagnozie ciągłej.

23. Diagnoza negatywna a pozytywna.

24. Bezrobocie, bieda i ubóstwo jako nowe kategorie społeczne.

25. Rola i zadania Ośrodka Adopcyjno - Opiekuńczego.

26. Rola i zadania pośrednictwa pracy oraz punktów doradztwa zawodowego.

27. Ukaż podobieństwa i różnice w pracy Ognisk Wychowawczych i Kuratorskich

Ośrodków Pracy z Dziećmi i Młodzieżą.

28. Hospicja - rodzaje, zadania.

29. Omów działalność Sądów do Spraw Rodzinnych i Nieletnich.

30. Rola i zadania Rodzinnych Ośrodków Diagnostyczno-Konsultacyjnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.opiekunczowychowawcza.fora.pl Strona Główna -> O UCZELNI Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin